Co nabízí a proč se vyplatí fólie na výlohy

Spolehlivá ochrana zboží ve výlohách proti slunečnímu záření i krádeži je důležitá pro každého majitele obchodu. Přečtěte si, jaké dva hlavní typy folií na výlohy existují a proč přispívají k profesionální prezentaci zboží.

Výloha obchodu

Vyšší zabezpečení majetku i ochrana před sluncem

Existují dva hlavní důvody, proč majitelé obchodů zvažují aplikaci fólií na výlohy.

  1. Potřebují zvýšit odolnost skla proti proražení a následné krádeži zboží
  2. Chtějí lépe ochránit vystavené zboží proti slunečnímu záření

Na výlohy obchodů proto nejčastěji instalujeme bezpečnostní a protisluneční folie.

Jak ochránit výlohy proti rozbití a průrazu?

Bezpečnostní fólie na výlohy jsou čiré a zcela průhledné. Při kvalitně provedené instalaci nikdo nepozná, že má sklo dodatečnou ochranu proti proražení. O to vyšší ochranu majetku však tyto nenápadné transparentní folie poskytují.

Sklo je totiž velmi křehké. Pokud není speciálně upravené (tvrzené), stačí na jeho rozbití kámen. Za jedinou vteřinu tak útočník získá volný vstup do výlohy i k vystavenému zboží. A právě tomu dokáže bezpečnostní ochranná folie zabránit.

Výloha obchodu

Bezpečnostní polepy se používají na výlohy obchodů bez ohledu na cenu zboží

Fólie možná neochrání výlohu proti samotnému rozbití. Sklo s bezpečnostní folií ale zůstane po útoku na svém místě. Aby se útočníkovi podařilo do výlohy proniknout, musel by vynaložit značné úsilí, které pravděpodobně potrvá i několik desítek minut.

Výhody bezpečnostních fólií dobře znají i pojišťovny, které toto zabezpečení výloh vyžadují od začátku 90. let. Pro aplikaci folií navíc mají jasná pravidla:

  • Bezpečnostní folie musí být homologované pádovou zkouškou u akreditované zkušebny
  • Lepení může provádět jen odborná firma, která vydá příslušné homologační osvědčení

Kvalitní ochranu výloh pomocí bezpečnostních polepů proto nelze aplikovat svépomocí – pojišťovny takové polepy neuznávají. Podrobnější informace najdete v našem článku bezpečnostní fólie a pojišťovny.

TIP: Pro výběr té správné okenní fólie potřebujete vědět, jaký stupeň zabezpečení (P1A, P2A, P4A a další) vyžaduje u výloh s bezpečnostní folií vaše pojišťovna. Nejčastěji to bývá stupeň P2A, který je na úrovni okenních mříží.

Výloha obchodu

Transparentní bezpečnostní folie nemění vzhled výlohy ani vystaveného zboží

Jak ochránit vystavené zboží proti slunci?

Zejména u výloh s orientací na jižní stranu dochází k postupnému stárnutí a devastaci zboží. Všem běžným materiálům totiž škodí intenzivní světlo i tepelné, infračervené nebo ultrafialové (UV) záření. Už za několik málo měsíců tak může být vystavené zboží poškozené a neprodejné.

Do každé výlohy ale musí být dobře vidět. Proto je nutné vybírat takové ochranné protisluneční folie, které zadrží co nejméně viditelného světla. Například polep se zatmavením o 50 % už mění vzhled vystaveného zboží a zákazníci si ho nemohou dobře prohlédnout.

Na výlohy jsou proto ideální sluneční folie, které zadrží +- 30 % viditelného světla. Díky tomu je ochrana zboží na vysoké úrovni, ale zákazníci si žádného zatmavení nevšimnou.

Výloha obchodu

Fólie jsou vhodné pro interiérové i venkovní výlohy

Největší podíl na „stárnutí“ zboží ve výlohách má UV záření. Všechny kvalitní zatmavovací folie na sklo proto snižují jeho pronikání do interiérů o 95–99,9 %.

Neméně škodlivé je také infračervené záření, které velmi efektivně zadržují například folie 3M Prestige. Konkrétně tyto interiérové nebo exteriérové okenní folie proti slunci brání pronikání 97 % škodlivého infračerveného záření.

TIP: Kromě tepelného, infračerveného a UV záření zadržují ochranné folie proti slunci také 20–75 % celkového tepla. Díky tomu pomáhají v obchodech vytvářet příjemné prostředí a snižují náklady na vytápění/klimatizaci (více informací zde).

Interiérové sluneční fólie se používají na výlohy z jednoduchého skla. Pokud je výloha vyrobená z dvojskla/trojskla, instalujeme u zákazníků vybrané exteriérové polepy se sníženou reflexí.

Výloha obchodu

Kvalitní protisluneční fólie na výlohy chrání vystavené zboží před vyšisováním

Obecně platí, že s vyšší ochranou před tepelným, infračerveným a ultrafialovým zářením se zvyšuje také ochrana zboží za výlohou. Zároveň je vhodné kontrolovat stav produktů během celé letní sezony. Každý materiál je totiž jinak citlivý na sluneční záření.

Výloha jako marketingový kanál

Kromě bezpečnostních a slunečních fólií ale obchody stále častěji instalují na výlohy také reklamní polepy. Skleněné výlohy totiž můžete efektivně využívat k propagaci akčních nabídek nebo upoutávek. A reklamní fólie s grafikou jsou pro takové aplikace přímo ideální.

Nejčastěji se vyrábí z tiskové fólie, na kterou lze digitálně vytisknout libovolný design ve špičkové kvalitě. Pro nadpisy a jednodušší reklamy je naopak vhodnější řezaná grafika.

Výloha obchodu

Polepy na výlohy s reklamou na otevření prodejny

Hlavní výhodou reklamních polepů na výlohy je nenáročná demontáž. Po skončení akce lze folii s reklamou snadno odstranit a vyměnit za novou. Díky tomu se výlohy mohou stát účinnou součástí marketingu každého obchodu.

Tipy pro vás

  • Bezpečnostní a zatmavovací folie proti slunci lze kombinovat a instalovat současně.
  • Pokud hledáte ceník polepů na výlohy, kontaktujte nás třeba ještě dnes.


Kategorie: ,


Zanechat komentář